.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یاداشت/ برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
حمایت معاون سیاسی استاندار مازندران از صالحی امیری
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با انتشار یادداشتی ، با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه فرهنگی کشور برای تقویت هویت دینی و اسلامی ، تاکید کرد که سیدرضا صالحی امیری را برای سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایسته و مورد وثوق می داند.

شمال نیوز: معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با انتشار یادداشتی ، با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه فرهنگی کشور برای تقویت هویت دینی و اسلامی ، تاکید کرد که سیدرضا صالحی امیری را برای سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایسته و مورد وثوق می داند.


به گزارش شمال نیوز، متن یاداشت علیرضا یونسی رستمی که در آن علاوه بر اهمیت حوزه فرهنگ ، به خاطر شناخت صالحی امیری توانمندی های وی را تشریح می کند ، به شرح زیر است :

امروز، فرهنگ مساله من و ما نیست. نه مساله شخص است، نه مساله گروه و نه مساله گروه ها و طبقات سیاسی. امروز، فرهنگ، مساله امروز و فردای درخشان ایران پرآوازه اسلامی است.مساله حیات پُر نَفَس و بالنده ایرانی پرغرور است. فرهنگ تنفس معنوی ما در هستی است و جان علوی ما در سایه این تبلور و نو به نو شدنِ نبض فرهنگی، تجدید حیات می نماید.
فرهنگ و ریشه های فرهنگی به دو صورت ما را در دایره جذبه و جاذبه خود نگاه می دارد و ما را در پاسداری از مرزهای خود به حضوری پرانگیزه و مجاهدانه در جبهه های نبردی خزنده و ناجوانمردانه با دنیای سوداگری فرهنگی دنیای بیرون فرا می خواند.
نخست آن که فرهنگ، به‌طور مستقیم در پیوند با زمانه‌ای است که ما در آن نفس می کشیم، بر می بالیم و ریشه های خود را به سوی ساقه ها و جوانه های آینده ای که فرزندان و اخلاف ما در آن زیست می کنند، پرتاب می کنیم. آن چه را که ما امروز به نام فرهنگ و هویت فرهنگی بنا می کنیم، زیستگاه برادران، خواهران، فرزندان و بازماندگان ما در فردایی به فاصله یک پلک بر هم نهادن است.
از سوی دیگر در این دوران بد آموزی و بدرفتاری جامعه مدرن و پسا مدرن، جهان فرهنگی و تربیتی ما به حریمی کوچک و در دسترس بدل شده است و انواع و اقسام تهدیدها و آسیب های اجتماعی، جامعه ما را تهدید می نماید و به طرزی نامرئی و خزنده هسته های تشتت فرهنگی را در نسل برنایان و نوجوانان ما می پروراند و آسیب های اجتماعی به مرزهای کهن ترین، سترگ ترین و مقدس ترین ارزش ها و آموزه های انسانی، اخلاقی و دینی ما حمله ور می شود.
آری ، ما در دایره جذبه و گرانش فرهنگی زیست می کنیم و در این جهان ظلمانی و سرشار از فجایع، در این جهان ستم زدگی، بی عدالتی و عاری از عطوفت‌های بشری، در این زمانه بدی‌ها، بی محبتی ‌ها و پلشتی‌ها که کسی را چشم دیدن عظمت، اقتدار و صلابت فرهنگی ایران اسلامی و ایرانی مسلمان نیست، بی گمان، فرهنگ و صیانت از تربیت فرهنگی، مساله اول و آخر ماست.
امروز، جهان پر غرور، زشت و متکبرِ استعماری، تنها و تنها در پیِ حاکمیت فرهنگی و محکوم کردن فرهنگ هاست و بی تعارف از جمله نشانه های هدف گذاری شده این جهان تهی از انسانیت ما هستیم ، چرا که ما صاحب فرهنگ و اصالت های فرهنگی بالنده، پویا و تاثیر گذاریم و این خزانه گهر بار فرهنگ اسلامی، ایرانی و گنج خانه پر عظمت معرفت ها و صور و جلوه های متنوع ادبی، حکمی، فلسفی، علمی و در راس آن دستاورد پرتلالو تاریخ سیاسی جهان و برانگیزاننده و تحرک بخش احرار و آزادگان عالم، انقلاب اسلامی ایران که با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره)، مردی از جنس آب و آینه به بار نشست و امروز با مدیریت خردمندانه و عالمانه مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) لحظه به لحظه به درختی تنومند بدل می شود، موجبات وحشت تمدن های سرکش و بهره جو را فراهم می آورد.
انقلاب اسلامی و دستاوردهای فرهنگی و هنری، اقتصادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و بویژه تحقق یکی از عالی ترین جلوه های شعار و شعور یک ملت انقلابی، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، امروز مهم ترین دغدغه جهان استعماری است.
ما یک فرهنگ به عظمت یک جهانیم و گر چه بخش عظیمی از قوای متحد دنیای استعماری تلاش دارد تا با اتکا به انواع و اقسام شیوه ها، ترفندها و نیرنگ های رنگارنگ و فریبایش، ما را، جوانان ما را و جامعه ما را از هویتی که سازنده، مالک و صاحب اول و آخر آن هستیم، جدا و تهی کند، لیکن ما ایستاده ایم، بیداریم و پاسداری می کنیم و صد البته هر جبهه ای نیازمند یک فرمانده، مدیر و سربازانی پرانگیزه و معتقد است.
فرمانده و پاسدار بصیر و دانای فرهنگ ما در یک کلمه، رهبری فرزانه و حکیمی داناست که شرح بصیرت و دانایی معظم له اندر بیان نگنجد. اما مدیریت فرهنگی ما همواره به نحوی تحت تاثیر چیزهایی غیر از اصل خود بوده است و بدون تعارف ما نتوانسته ایم از مدیران فرهنگی لایق برای صیانت از این سرای زرنگار بهره گیریم و اگر به گزینشی صحیح در این حوزه دست یافته ایم، نتوانستیم از این ذخایر انسانی حوزه فرهنگ حمایت و پشتیبانی نمایم.
و اینک دیگر بار در آستانه لحظه ای و آنی تعیین کننده برای مدیریت فرهنگی کشور قرار داریم و به اعتقاد نگارنده انتخاب فرد اصلح برای سمت صدارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاصلش حفظ و اشاعه فرهنگ، نهادهای فرهنگی و ایجاد بستری برای اعتلای هنر، ادب و فرهنگ و ویرایش بی اصالتی های نگران کننده در این حوزه و غایتا ایجاد خرسندی و نشاط فرهنگی فاخر در آحاد افراد جامعه به عنوان کنشگران فرهنگی عامه و نخبه و دریافت کنندگان سائقه های ناب فرهنگ و ارشادات دینی و مذهبی خواهد بود.
تکرارمکررات است اگر بخواهیم مجددا در این مقال از اهمیت و حساسیت موضوع فرهنگ، حفظ و تقویت اصالت ها و ریشه های آن و رشد آسیب های اجتماعی به عنوان موضوعی فرهنگی و اجتماعی برای تصمیم سازان این عرصه خصوصا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که نقش نهایی را برای تعیین گزینه اصلح دارند، سخن بگوییم.
با این همه ، بر هر یک از ما فرض است که از گزینه اصلح صدارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر به شهود و شناسایی عقلی از صبغه، سابقه و اهلیت فرهنگی وی در این حوزه خطیر دست پیدا کردیم، در راستای صیانت از یکی از مهم ترین کانون های مدیریت فرهنگی کشور و نظام دفاع کنیم و این جانبداری، تنها و تنها مترتب بر فایدت فرهنگی برای کشور و لزوم حفظ و اشاعه تفکرات، جریان ها، اصالت ها و هویت فرهنگی ماست و لاغیر.
از سویی باید استعدادها، زمینه و ضروریات زمانه با توانمندی ها، آگاهی ها و سوابق فرد مورد نظر بدرستی سنجیده و قیاس شود تا بدرستی روشن شود چه کسی، با چه دانشی و انگیزه ای، با کدام پشتوانه علمی، پژوهشی، دانشگاهی و فرهنگی باید بر کرسی با عظمت فرهنگ و مدیریت فرهنگی جلوس کند.
... و این جانب سید رضا صالحی امیری را هم به گواه سوابقش و هم به گواه آشنایی و همکاری نزدیک در بخش های مختلف کاری با ایشان، برای تولی گری مدبرانه حوزه فرهنگ مناسب و کارآمد می شناسم. از جبهه های نبرد، تا دانشگاه تا سازمان ها و نهادهای اجرایی مندرج در سوابق این انسان فرهیخته، تا عرصه خطیر سیاست، تا فعالیت های پربار علمی و فرهنگی، از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تا ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ماموریتی کاملا فرهنگی و هویتی تا...تا...تا... وی را می شناسم و می دانم که آزمونش را در این عرصه های بزرگ بخوبی پس داده است.
ل
ذا به عنوان انسانی علاقه مند و دارای حسیّت و حساسیت فرهنگی پیشنهاد و تقاضا می کنم؛ همه دلسوزان این عرصه، از جمله رسانه ها، دانشگاهیان، اهالی فرهنگ، هنر و ادب و نهادها و سازمان های فرهنگی از این مرد متعهد جبهه ها و متخصص عرصه علم و فرهنگ پشتیبانی کنند و ضمن احترام به تصمیم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از این عزیزان کار آشنا نیز خواهشمندم به پیشنهاد رییس جمهور و مردِ مورد وثوق اصحاب فرهنگ اعتماد نمایند.
پیش از آغاز تحریر این یادداشت بی اختیار و شاید به اعتبار مشورت با فرزانه فرهنگ و ادب ایران اسلامی، دستی به دیوان لسان الغیب، شمس الدین محمد حافظ شیرازی بردم، که در عالم رند و رندی پاسخم را به بیتی و فالی نکو داد.
دوش گفتم بکنَد لعل لبش چاره من هاتف غیب ندا داد که آری بکند

ان شاء الله تعالی

علیرضا یونسی رستمی
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.